Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhutňování vyklizovacích linek vlivem kolových těžebně dopravních systémů =: Strip road compaction caused by wheeled logging machinery /
Kleibl, Miroslav
Cílem práce je stanovení míry zhutnění působené kolovou těžebně dopravní technologií a schopnost půdy navracet se po zhutnění do původního stavu. Metodika vychází z předpokladu, že vícenásobným pojezdem strojů ovlivňuje míru zhutnění a současně, že zhutnění není omezeno pouze na vyvážecí linky, nýbrž zasahuje i do porostu. Po provedení těžebního zásahu v porostu má půda schopnost se přírodními procesy navracet do původního stavu. Měření míry navracení půdy je provedeno škálou základních laboratorních testů a škálou přístrojů. Každý z přístrojů pracuje na odlišném principu a v rámci studie je zjišťováno, jak lze jednotlivé přístroje využít z hlediska měřitelnosti, neboť jejich řešení způsobuje omezení při měření. Z výsledků práce vyplývá, že lesní půda je vlivem kolových prostředků zhutňována více jak 1 m od linky do hloubi porostu. Z měření schopnosti půdy navracet se do původního stavu bylo zjištěno, že již po 5 letech od zásahu je pozitivní posun u písčitých půd měřitelný a dosahuje přibližně 50 %. Pro měření míry zhutnění a schopnosti půdy navracet se do původního stavu lze použít v míře limitované technickým řešením deflektometru, penetrometru, laboratorního testování Kopeckého válečků i přístroje na měření obsahu CO2 v půdě. Jelikož každý ze způsobů měření má své limity, je pro stanovení míry zhutnění vhodné přístroje kombinovat.
Zjišťování poklesu půdního horizontu na odvodněných plochách geodetickými metodami.
PICHLÍKOVÁ, Jana
Cílem práce je ověřit účinnost různých metod sběru geodetických údajů za účelem zjišťování poklesů půdních horizontů v odvodněných oblastech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.